طراحی ویلا سوئیسی توسط سقف گستران

ساخت و طراحی  ویلا سوئیسی
کلبه سوئیسی یک ظاهر مثلثی دارد و از آن با نام‌های خانه مثلثی یا خانه A فریم یاد می‌شود. سقف‌های این نوع ویلا از دو تکه پنل ساخته شده است که در رأس به هم متصل هستند و تا رسیدن به سطح زمین امتداد پیدا می‌کنند. یکی از ویژگی‌های این نوع کلبه، داشتن پنجره‌های وسیعی است که به کمک آن می‌توان طبیعت و محیط اطراف را مشاهده کرد. ارتفاع سقف ویلا، زیاد است و یک فضای باز را در دل خود جای داده است.

این سازه زیبا با متریال های مختلف ساخته می شود که چوب یکی از محبوب ترین آن ها است. کلبه پیش ساخته سوئیسی نیز محبوبیت بسیاری پیدا کرده است که از دلایل آن بالا بودن سرعت ساخت و همچنین کم بودن هزینه ساخت آن است.

برای سادگی بیان طرز ساخت ویلای نوع A یا همان کلبه سوئیسی، آن را به مراحل مختلف تقسیم‌بندی کرده‌ایم که در ادامه تمامی مراحل را با هم بررسی می‌کنیم:

انجام پیش‌طراحی
قراردهی پایه‌های لازم
نصب اسکلت و قاب‌بندی
نصب سایز اجزای کلبه
ساخت روکش سقف
نصب سقف روی کلبهطراحی ویلا سوئیسی

انتخاب متریال برای طراحی ویلا سوئیسی

تفاوتی نمی‌کند که می‌خواهید یک خانه مثلثی بسازید یا یک برج! در هر صورت باید نسبت به بودجه و دانش مربوط به ساختمان‌سازی، متریال مرتبط با هر بخش از این خانه A فریم را انتخاب کنید. برای ساخت ویلا سوئیسی شمال می‌توانید از متریال زیر استفاده کنید:

چوب: استفاده از چوب به کلبه A شکل شما ظاهر و زیبایی خاصی می‌بخشد.
بتن: به دلیل وزن و سختی بالای بتن می‌توانید در ساخت پایه و دیوارهای کلبه سوئیسی از این متریال استفاده کنید.
آهن: استفاده از آن در اسکلت کلبه و بخش‌های نیازمند استحکام، گزینه مناسبی است و می‌تواند فشار زیادی را تحمل کند.

قراردهی پایه های لازم

در این گام باید محیط ساخت کلبه به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد و سطح آن آماده شود. جنس زمین زیر کلبه باید توانایی تحمل فشار و وزن کافی را داشته باشد. سپس، مواد بتنی پایه‌ریزی می‌شود تا بتوان یک سطح محکم و قابل اطمینان داشت.

نصب اسکلت و قاب‌بندی

در این مرحله اسکلت اولیه کلبه به صورت کامل ساخته می‌شود و برای آن از متریال مختلفی از جمله آهن و چوب استفاده می‌شود. ممکن است بسته به صلاح ساختمان‌ساز یا افراد واجد شرایط، در قاب‌بندی کلبه از فولاد نیز استفاده شود. نصب تیرچه کف کلبه در این مرحله اجرایی می‌شود و جنس آن می‌تواند از بتن باشد. در این مرحله دیوارها به صورت کامل ساخته می‌شوند.

نصب سایر اجزای کلبه

بعد از ساخت اسکلت اولیه و انجام قاب‌بندی، درها و پنجره‌ها بر روی کلبه نصب می‌شوند. جنس درب و پنجره نصب شده روی کلبه سوئیسی، بسته به بودجه و خواست مشتری متفاوت است. پیشنهاد ما این است که از پنجره‌های دوجداره و درب‌های امن و باکیفیت استفاده کنید.

ساخت روکش سقف

در این مرحله باید به کمک مواد مختلف مانند تخته‌های مخصوص، روکش سقف ساخته شود تا بتوان در گام بعد، سقف را روی آن سوار کرد. همانطور که می‌دانید، ساخت سقف باید به گونه‌ای باشد که دو تکه بر روی هم قرار بگیرند تا در بالای کلبه به هم برسند و یک مثلث برعکس یا شکل A را تشکیل دهند.

نصب سقف روی کلبه

نحوه ساخت کلبه سوئیسی

با قراردهی تخته‌های مخصوص و آماده سازی روکش، می‌توان ورقه‌های فلزی را روی سقف نصب کرد و به کمک متریال مختلف، به ظاهر آن جلا بخشید.

نکته: برای قرار دادن ورقه‌ها می‌توان به جز ساخت کلبه سوئیسی فلزی، از ساندویچ پانل استفاده کرد.

بعد از اجرایی کردن این مرحله،  طراحی ویلا سوئیسی شما آماده شده است! تنها نکته باقیمانده انجام برق‌کشی، انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی، نصب لوله‌های آب و لوله‌های گاز در کلبه است. پس از آن، ویلا به صورت کامل ساخته شده است و می‌توان اقدامات مربوط به ظاهر از جمله رنگ‌آمیزی، نصب کف‌پوش یا تعیین دکوراسیون را انجام داد.

برآورد هزینه ساخت ویلای سوئیسی

قیمت ساخت ویلا سوئیسی  به عوامل مختلفی مانند متریال استفاده شده و هزینه اجرایی کردن کار بستگی دارد. در ادامه، تمام بخش‌های مختلف برای پرداخت هزینه را برای شما مشخص کرده‌ایم تا بتوانید بخش‌های مختلف هزینه را برآورد کنید؛ سپس به شما قیمت کل ساخت یک ویلای سوئیسی را به صورت حدودی بیان می‌کنیم.

متریال و لوازم به کار برده شده:

هرچقدر از لوازم و متریال با کیفیت‌تری استفاده کنید، هزینه بیشتری نیز متحمل خواهید شد. هرچقدر ابعاد و متراژ کلبه شما بزرگ‌تر باشد، به متریال بیشتری نیاز دارید.

خرید زمین برای ساخت کلبه:

یکی از هزینه‌های مهم و معمولاً هنگفت، خرید زمین برای ساخت خانه سوئیسی است. شما باید زمین را از دولت یا شهرداری خریداری کنید و انجام این کار پروسه قانونی خودش را پیش رو دارد.

هزینه طراحی و نقشه کشی:

همانطور که بیان کردیم، قبل از ساخت کلبه یا ویلا پیش ساخته سوئیسی باید طراحی و محاسبه ابعاد به صورت دقیق انجام شود و انجام این کار با هزینه همراه است.

هزینه اجرایی کار:

فیلم ساخت کلبه سوئیسی

شما باید هزینه لازم برای اجرایی کردن کار از جمله فراهم‌سازی زمین برای ساخت، نصب قطعات و دستمزد کارگران را پرداخت کنید. نصب قطعات مختلف، از تیرچه گرفته تا پنجره و در، با هزینه همراه است.

سیم کشی، نصب لوله و طراحی ویلا سوئیسی :

بعد از آماده شدن خود کلبه، نوبت به هزینه‌های جانبی می‌رسد. انجام سیم‌کشی برق و لوله‌کشی آب و گاز با هزینه همراه است؛ به علاوه باید برای خرید تجهیزاتی از جمله در و پنجره، کابینت، تخت و سایر وسایل مورد نظر هزینه‌ای را درنظر داشته باشید.

هزینه مالیات و عوارض:

بسته بر مکان ساخت کلبه و قوانین وضع شده توسط شهرداری، لازم باشد که مالیات یا عوارض مربوط به مسکن را پرداخت کنید.

بطور کلی قیمت ساخت کلبه سوئیسی پیش‌ساخته می‌تواند بر اساس معیارهای مختلفی مانند ابعاد کلبه، متریال استفاده شده یا محیط ساخت کمتر یا بیشتر شود

معماری و ساخت ویلا های چوبی سوئیسی

ساخت یکی از این کلبه‌ها نیازمند برنامه ریزی دقیق و تکنیک‌های ساخت و ساز برای اطمینان از یکپارچگی سازه و جذابیت زیبایی است. در این مقاله به بررسی جنبه‌های کلیدی طراحی ویلا سوئیسی می‌پردازیم.

بررسی طراحی و معماری کلبه‌های چوبی سوئیسی

هزینه ساخت ویلا سوئیسی

مکان‌های ایده آل: از آنجایی که کلبه‌های چوبی سوئیسی برای مکان‌هایی با بارش برف و باران بسیار ایده آل هستند، بنابراین باید در طراحی آن‌ها آب و هوای مرطوب و کوهستانی را در نظر داشته باشید.
چیدمان ساختار مناسب: حواستان باشید که این سازه توسط یک تیر افقی در پایه “A” پشتیبانی می‌شود که در سراسر عرض کلبه امتداد دارد.
پنجره‌های بزرگ و نور طبیعی: بسیاری از کلبه‌های سوئیسی مثلث شکل دارای پنجره‌های بزرگی هستند که از قسمت جلوی کلبه، از پایه A تا قله، باز می‌شوند. این پنجره‌ها اجازه می‌دهند نور طبیعی فراوان به فضای داخلی سرازیر شود و مناظر خیره‌کننده‌ای از مناظر اطراف را ارائه دهد.
فضای داخلی دنج و روستایی: فضای داخلی کلبه‌های سوئیسی اغلب دارای تیرهای چوبی در معرض دید است که بر زیبایی طبیعی چوب تأکید می‌کند. خطوط سقف شیب‌دار را می‌توان با صفحات چوبی تزیین کرد و به جذابیت روستایی می‌افزاید.

مراحل ساخت و طراحی ویلا سوئیسی چوبی

نوع فونداسیون: انتخاب فونداسیون به محل کلبه و قوانین ساختمانی محلی بستگی دارد. گزینه‌های رایجی مانند دال‌های بتنی، انتخاب‌های خوبی برای آن هستند.
چهارچوب: برای ایجاد این چهارچوب A شکل، از تیرهای بزرگ چوبی یا ستون‌های فولادی برای تشکیل اضلاع شیب دار استفاده می‌شود. این تیرها از پایه تا قله کلبه گسترش یافته و شکل متمایزی را ایجاد می‌کنند.
ساخت سقف: تخته سه لا یا تخته رشته‌ای جهت دار (OSB) معمولاً برای روکش کردن ساختار سقف استفاده می‌شود. سپس خرپاها یا تیرهای سقفی برای حمایت از مواد سقف اضافه می‌شوند که ممکن است، پانل‌های فلزی یا سایر مواد مقاوم در برابر آب و هوا باشند.
عایق کاری: عایق بندی مناسب برای حفظ دمای راحت داخل کلبه در طول سال ضروری است. عایق معمولاً به دیوارها، سقف و کف اضافه می‌شود. مواد عایق رایج عبارت‌اند از فایبرگلاس، فوم اسپری یا تخته‌های فوم سفت و سخت.
تهویه: تهویه کافی برای جلوگیری از تجمع رطوبت و اطمینان از کیفیت خوب هوای داخلی بسیار مهم است. سیستم‌های تهویه مانند دریچه‌های برجستگی یا دریچه‌های زیرزمینی برای اجازه گردش هوا در کلبه سوئیسی نصب شده‌اند.
درها: درب ورودی یکی از اجزای اصلی طراحی کلبه است و باید به خوبی عایق و ایمن باشد. بسیاری از کلبه‌های سوئیسی نیز دارای درب عقب برای دسترسی آسان به فضای باز هستند.
کف‌پوش: گزینه‌های کف برای کلبه‌های سوئیسی متفاوت است، اما اغلب شامل چوب سخت، لمینت یا سنگ طبیعی برای حفظ ظاهر روستایی است.
گرمایش و سرمایش: گزینه‌های سرمایشی یا گرمایشی، شامل اجاق‌های هیزمی، گرمایش الکتریکی یا سیستم‌های HVAC مرکزی هستند.

حرف نهایی

داخل ویلا سوئیسی

در این مقاله شما با مدل  های طراحی ویلا سوئیسی و مزایای آن آشنا شدید. دلیل انتخاب شما برای ساخت این ویلا چیست؟ در انتها توصیه می‌کنم قبل از هر چیز حتما در مورد شرایط آب و هوایی منطقه موردنظرتان و همچنین جنس مصالح کلبه تحقیق کنید تا در آینده اذیت نشوید.

اگر در این زمینه سوال یا ابهامی داشتید حتما با مشاوران ما در ارتباط باشید.

این مقاله جذاب را برای آن دسته از دوستانتان که به این نوع کلبه‌ها و ویلاها علاقه دارند نیز بفرستید.

مشتریان محترم در سرتا سر کشور میتوانید برای ساخت  و طراحی ویلا سوئیسی با سقف گستران تماس بگیرید.

راه ارتباطی:

09129265437

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس آپ
سلام به سقف گستران خوش آمدید.شما با مجری وطراح صحبت می کنید چگونه میتونم کمک تون کنم؟